Gorillasports.sk

Novoročné predsavzatia? Choďte na to správne!

11.01.2024

0

Novoročné predsavzatia? Choďte na to správne!

Každý z nás si sľubuje, že od nového roka začne pravidelne cvičiť, vyskúša nový šport, upraví si stravu, skrátka, že bude konečne žiť o niečo zdravšie. Prečo takéto predsavzatia vydržia sotva do februára a ako proti nim bojovať?

Aby vaše predsavzatie vydržalo ...

MAXXUS BEŽECKÝ PÁS M8, STRIEBORNÝ

Najprv trochu optimizmu. Hoci je všeobecne známe, že novoročné predsavzatia dlho nevydržia, štatistiky hovoria niečo iné. Podľa nich je až 10-krát pravdepodobnejšie, že novoročné predsavzatie sa bude dlhodobo dodržiavať, ako predsavzatie prijaté v iných obdobiach roka. To je slušná šanca na úspech, nemyslíte?

A teraz tie zlé správy. Zvyk, ktorý ste si sami stanovili, nevydrží, ak mu trochu nepomôžete. Preto je nevyhnutný plán a predovšetkým správny prístup k vytváraniu vášho zdravšieho životného štýlu.

... potrebujete presný plán!

1. Buďte konkrétny! A všetko si podrobne zapíšte. Namiesto vágneho "schudnem" si napíšte "do Veľkej noci budem vážiť o 5 kg menej". Namiesto "budem cvičiť" si radšej napíšte "každý utorok a štvrtok o 17.00 hod. budem cvičiť vo fitness" atď.GORILLA SPORTS SET ČINIEK NA AEROBIC V KUFRÍKU, 12 KG

2. Motivujte sa pozitívne! Ak máte v pláne behať na bežiacom páse alebo vonku, majte neustále na očiach svoje bežecké topánky, pohodlné legíny, nové bežecké slúchadlá (Vianoce sa síce skončili, ale prečo si po nich neurobiť radosť). Ak chcete prestať jesť sladkosti alebo piť alkohol, tak si jednoducho nič také do domácnosti nekupujte. Namiesto čokolády sa zásobte ovocím a namiesto fľaše vína si doprajte novú športovú fľašu alebo filtračný hrniec. Možno konečne nastal čas vyhradiť si celú miestnosť alebo kútik domu a zriadiť si domácu posilňovňu.

3. Zapíšte si svoje staré zvyky! V druhom stĺpci uveďte svoje nové zvyky, ktoré ich v ideálnom prípade nahradia, a v treťom stĺpci výhody, ktoré tým získate. Napríklad namiesto pasívneho sledovania televízie si môžete dať záväzok, že si pri filme rozbalíte podložku na cvičenie alebo vytiahnete činku a budete sa venovať svojej kondícii aspoň do prvých reklám. Časom si na to zvyknete a bude to čoraz jednoduchšie. GORILLA SPORTS PODLOŽKA NA JOGU, 190 X 100 CM, MODRÁ

4. Nesnažte sa rozísť! Najmä keď ste sa tomuto športu už niekoľko rokov veľmi nevenovali. Začnite pomaly, možno novoročnými prechádzkami. Keď sa vaša kondícia zlepší, môžete zvýšiť tempo a postupne prejsť na beh. Medzi obľúbené cviky na domáce cvičenie často patrí plank alebo drepy. Pri nich môžete sledovať, ako sa vaša slabá fyzická kondícia mení, a každý deň alebo každý týždeň pridať o niečo viac. Len to so začiatkami nepreháňajte!

5. Počítajte s neúspechmi! Človek nie je robot. Je úplne normálne, že občas dostanete pokušenie dať si namiesto lekcie s trénerom pivo. Dôležité je užiť si túto "odmenu" a čo najskôr sa vrátiť k svojim novým zdravším návykom.

Prajeme vám šťastný a zdravý nový rok!

Späť do blogu

Diskusia k článku (0)

Vaše meno
Zadajte Vaše meno
Kontaktný e-mail
Zadajte Váš e-mail
Vaša správa
Zadajte Vašu správu
Údaje označené * sú povinné
Načítanie
Načítam...